ćwicząca kobieta

Jak schudnąć po ciąży? Ćwiczenia i dieta po porodzie

Normą jest, że po porodzie ciało kobiety wygląda zupełnie inaczej niż przed ciążą. Większość kobiet narzeka na swój brzuch, częstym problemem jest też rozmiar ud i pośladków. Niewiele osób ma swojego osobistego trenera i dietetyka, a zrzucenie zbędnych kilogramów wydaje się niezwykle trudnym wyzwaniem. Jednak zamiast spoglądać z zazdrością na idealne ciała celebrytek w 6 tygodni po porodzie, podejdźmy do tematu spokojnie i rozważnie.

Kiedy i od czego zacząć odchudzanie?

Jeśli masz na uwadze dobro swoje oraz dziecka, daj sobie czas. Pierwsze tygodnie po urodzeniu dziecka są dla was obojga niezwykle ważne i nie ma sensu zmuszać się do ciężkich ćwiczeń, czy drastycznej zmiany diety. Zwłaszcza, gdy kobieta karmi, powinna uważać na to, co je, i dbać o dietę bogatą w składniki odżywcze.

Możesz zacząć od wyrzucenia z menu cukrów prostych i przetworzonej żywności. Cały organizm potrzebuje czasu, aby dojść do siebie po tak ogromnym wysiłku, jakim jest poród. Macica oraz mięśnie brzucha potrzebują od 4 do 6 tygodni na to, aby się skurczyć, dopiero po tym czasie możesz poważnie myśleć o zwiększeniu wysiłku fizycznego.

pokrewne:  Dieta karmiącej - co można, a czego nie można jeść karmiąc piersią?

Jak najłatwiej spalić kalorie?

Nie musisz od razu szukać opiekunki, biec na siłownie i wylewać z siebie siódmych potów. Zacznij od spacerów ze swoją pociechą. Godzinny spacer pozwoli ci spalić sporo kalorii, a do tego wpłynie pozytywnie na twoje samopoczucie. Do tego możesz zaopatrzyć się w hula-hop, pomoże ci wyszczuplić talię. Zrób kilka pompek i przysiadów, codziennie spróbuj robić ich coraz więcej i pamiętaj, że najważniejsza jest regularność i konsekwencja!

za duże spodnie

Mama w klubie fitness

Jeśli masz nieco więcej czasu i możliwość zostawienia dziecka pod opieką zaufanej osoby, możesz spokojnie wybrać się na siłownię lub do klubu fitness. Niektóre siłownie oferują możliwość pozostawienia dziecka pod ich opieką na czas zajęć. Ponadto pojawia się coraz więcej zajęć, w których uczestniczą mamy wraz ze swoimi maleństwami. Jedną z tego typu nowinek jest BuggyGym, czyli ćwiczenia z wózkiem. Zajęcia te często są prowadzone na świeżym powietrzu, mają charakter aerobowy, kształtujący i wzmacniający.

Dieta po porodzie

Jak już wcześniej wspominaliśmy, warto zrezygnować ze słodkości i przetworzonej żywności. Aby uniknąć podjadania między posiłkami, dobrze jest podzielić je na mniejsze porcje i zamiast trzech zjadać pięć posiłków dziennie. Pamiętaj o owocach i warzywach oraz nabiale, unikaj tłustych, smażonych potraw. Jeśli karmisz piersią, nie redukuj drastycznie ilości spożywanych przez siebie kalorii, bo może to negatywnie wpłynąć jakość i ilość produkowanego przez ciebie pokarmu.

pokrewne:  Dieta karmiącej - co można, a czego nie można jeść karmiąc piersią?

Co oprócz diety i ćwiczeń

W walce o odzyskanie dawnej sylwetki bardzo ważny jest sen. Przy małym dziecku bycie wypoczętą rano nieraz wydaje się niemożliwe, dlatego zachęcamy do ucinania sobie popołudniowych drzemek. Kolejnym czynnikiem utrudniającym odchudzanie jest stres, dlatego staraj się (na ile to możliwe) go unikać. Nie zrażaj się niepowodzeniami, jeśli zdarzy ci się jakieś odstępstwo od diety, to nie znaczy, że nie ma sensu jej kontynuować, a jeśli pomimo włożonego wysiłku nie widzisz żadnej różnicy w swoim wyglądzie oraz na wadze, koniecznie wybierz się do lekarza i zrób badania kontrolne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *